Laat onze Podcast planningstool met meer dan 400 podcast titels voor jouw merk werken
Met jouw merk adverteren in Podcasts? Dat laten we liever niet aan het toeval over. Daarom hebben we de Flinke Podcast Planningstool ontwikkeld, om het makkelijker te maken voor adverteerders om de mogelijkheden van podcast advertising effectief in te zetten.
Flinke Media werkt geheel onafhankelijk en is niet gebonden aan welke uitgever dan ook. We kunnen en zullen daarom altijd kijken welke podcast het beste aansluit bij de doelstelling van de klant, of het nu gaat om native advertising of spot.
Meer weten over effectief adverteren in podcasts? Neem dan vrijblijvend contact met ons op
Verschillende manieren om te adverteren in een podcast
Pre-roll is een commerciële boodschap die te horen is zodra de stream van de podcast of muziek wordt gestart. De Mid-roll en End-roll bevinden zich in het midden en het einde. Bij de Pre-, Mid en end-roll bepaal je helemaal zelf hoe de boodschap klinkt.
Een Host read is een tijdens de podcast door de presentator uitgesproken, langere boodschap over het merk/product.
De Shout out is een korte benoeming van het merk door de host , vaak aan het einde van het programma door de presentator. Dit is vaak onderdeel van een Branded of sponsored podcast. De adverteerder ‘claimt’ de show of serie door middel van billboarding, eventueel aangevuld met spots of een hostread item.
bij Product placement wordt binnen de podcast een item gecreëerd waarin een product of merk op een zo natuurlijke manier die binnen de sfeer van de podcast past verteld. Dit werkt het best in samenwerking met (social media) video van de podcast, waar het product ook te zien is.
Podcast pre-rolls scoren zeer hoog op reclame herinnering en boodschap overdracht
Podcast-pre-rolls sorteren significante communicatie-effecten in een campagneperiode van slechts 4 weken, met een beperkt mediabudget. Dit geldt ook voor grote en gevestigde merken.
Podcast pre-rolls scoren hoog op reclameherinnering en boodschapoverdracht: 68% heeft de boodschap van de pre-roll meegekregen.
Podcast pre-roll-uitingen worden met een gemiddeld rapportcijfer van 7,3 hoog gewaardeerd en scoren zeer goed op duidelijkheid van afzender en boodschap, respectievelijk 75% en 72%. Dit is aanzienlijk hoger dan bijvoorbeeld de benchmarkcijfers voor reguliere radio.
Bij een luisterfrequentie van minimaal 1x per week is de campagneherinnering en boodschapoverdracht voor alle gemeten campagnes significant hoger.
Het onderzoek laat significante verschuivingen zien op specifieke merkvariabelen: zo is het imago van een gevestigd voedingsmiddelen merk significant beter na de campagne (toename positief merkimago van 18% naar 27%).
Lees meer in het gehele Podcast Effectonderzoek van NRC/Audiohuis
Meer programmatic targeting mogelijkheden
Naast onze eigen planningsdata maken we onder andere gebruik van een techniek genaamd PodScribe. Deze technologie rubriceert podcasts onafhankelijk op basis van de gesproken tekst. Hierdoor wordt het mogelijk om de luisteraars van deze podcast te (re)targeten met Digital Audio Campagnes. Dit kan op de betreffende podcast, maar ook op andere shows en audio streams
Hieronder een kleine greep uit het aanbod. Interesse in een maatwerk selectie voor jouw merk?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Adverteren in de NRC Vandaag podcast iets voor jouw merk?

Adverteren in de NRC vandaag podcast? Neem contact met ons op.
NRC vandaag is de dagelijkse podcast van NRC. Elke werkdag hoor je in twintig minuten hét verhaal van de dag, verteld door de beste journalisten van NRC.
Adverteren in De Supergaande Podcast iets voor jouw merk?

Adverteren in De Supergaande Podcast? Neem contact met ons op.
In Supergaande De Podcast doen Qucee, Nesim en Fraasie elke vrijdag een poging om hun week door te nemen.
Met een voicemailbox vol vragen van luisteraars, Sjaak met sprookjes zoals je ze nergens anders hoort en onverwachte gasten!
Adverteren in Broers de Podcast met Sam en Rijk iets voor jouw merk?

Adverteren in Broers de Podcast met Sam en Rijk? Neem contact met ons op.
Alles is bespreekbaar. Alles kan. Behalve autorijden. Sam heeft geen rijbewijs.
Elke week een podcast van een seksgod en zijn broer genaamd Sam.
Bovengenoemde cijfers wisselen uiteraard per aflevering en per maand. Wil je de meest up-to- date cijfers ontvangen, stuur ons dan even een bericht