Digital Audio
Vroeger luisterde iedereen via de AM of FM naar de radio. Via een (ingebouwde) antenne op je radio ontvang je wat een radiozender op dat moment uitzendt. In Nederland waren er eerst alleen zenders van de publieke omroepen, maar daar zijn sinds de jaren 90 diverse commerciële radiozenders bijgekomen.
Op deze manier consumeren nog steeds miljoenen mensen in Nederland audio, maar er is een andere belangrijke distributie vorm bijgekomen namelijk Digitale Audio. Een nieuwe manier om je doelgroep te bereiken met audio
Wat is Digitale Audio eigenlijk?
Wij omschrijven het als geluid dat digital verpakt is en tot je komt via bijvoorbeeld je pc, laptop, tablet, smartspeaker, tv of telefoon.
Digital Audio zit volop in de transitie naar een volwassen digitaal kanaal. Dat vergt ook een andere en professionele manier om er mee om te gaan en de mogelijkheden goed te benutten. Flinke Media is dagelijks bezig om marketeers de toegevoegde waarde van Digital Audio te laten zien.
Programmatic Audio buying maakt het mogelijk om heel specifiek het juiste publiek, op het juiste moment, met de juiste audiocontent te bereiken.
Wij delen Digital Audio op in 3 verschillende clusters.
Radiozenders Sky Radio, Q music, Radio 538, Radio 1, Radio 2, 3FM, Radio 4 en Radio 5, BNR, Sublime, Radio Veronica, Radio 10, ClassicNL, 100%NL en SlamFM, waar consumenten via hun radio, pc, laptop, tablet of telefoon naar luisteren.
De zender bepaalt wat je te horen krijgt.
Naast de landelijke zenders zijn er ook nog tientallen regionale publieke- en commerciële radio zenders.
De online only muziek kanalen. Er zijn wereldwijd duizenden stations die muziek voor liefhebbers van de vele verschillende muziekgenres maken.
Populaire kanalen met een groot bereik worden vaak gemaakt door de bekende en grote radiostations. De online muziek kanalen bepalen wat jij te horen krijgt.
Streamingsdiensten als Spotify, Deezer, Soundcloud, Tunein, Juke, ITunes en YouTube Music.
Bij deze in korte tijd zeer populair geworden diensten luisteren mensen naar muziek, podcasts en luisterboeken. Het moment waarop ze dat doen bepalen ze zelf.